keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Kesäinen meikki aamusta iltaan

Tähän aikaan vuodesta mulla on aina hankala miettiä millaisen meikin sitä oikein laittais, että se kestäisi ja näyttäis hyvältä vielä tuntienkin jälkeen. Mä olen nimittäin todella allerginen kaikenlaiselle siitepölylle ja työpölylle, joka tekee mun silmistä kuivat ja punaiset, vuotavat ja kutisevat. ( Ja se kyllä näkyy kuvissakin :D )
Mä käytän siis näin alkukesällä aika kevyttä meikkiä, jotta vältytään valuneilta ja sumuisilta silmämeikeiltä.

Kuitenkin meikkiä joutuu lisäilemään yleensä päivän mittaan, varsinkin jos päivän menot vaihtuu illan rientoihin, on kiva vain sipaista jotain vähän lisää, vaikka meikki olisikin helppo.


Käytän päivittäin mun näitä ihan jokapäiväisiä lemppareita, aloittaen pohjan Lumenen Bright Now Vitamin C BB-voiteella, joka on loistava keväällä ja kesällä, sillä se on kevyt, eikä tarvitse kiinnitystä, ja se sisältää tärkeän SPF 20!
Käytän aurinkopuuterina tälläkertaa mun ihan suosikkiani theBalmin Bahama Mama Bronzeria, joka on ihan huippu tuote! Sillä en kesäisessä meikissä tee juuri varjostuksia, vaan tuon vaan väriä kasvojen reunoille, ja vältän kasvojen keskikohtaa, ja erityisesti t-aluetta.
Korostuspuuteri on mulle ihan must-tuote, varsinkin näin kesällä! On niin kauniin näköistä kun poskipäät kiiltää auringon valossa! Siihen tänään käytin mun suosikkia, M.A.C.:in Mineralize Skinfinish, Soft & Gentle, joka on vaan niin kaunis että pakkohan sitä on käyttää!
Kulmat hoitui kuntoon taas tutulla Anastasia Beverly Hillsin Brow Definerilla, josta mulla on sävy Ebony.
Huuliin sipaisin Maybellinen Color Elixir huulikiiltoa, sävyssä 400 Alluring Coral, joka on ihanan kesäinen sävy 
Ripsiin laitoin Maybellinen the Falsies Push Up Drama Maskaraa, josta en sitten pidä alkuunkaan! Ajattelin aluksi pitäväni tästä tosi paljon, mutta näin muutamien käyttökertojen jälkeen täytyy sanoa että tämän maskaran koostumus on vaan ehdottomasti liian vetistä mun hennoille ripsille, jolloin se vetää ne taivutuksesta alas. Mulle tämä ei vain sovi. Kuitenkin monille, joilla on paksummat ja vahvemmat, sekä kaarevammat ripset luonnostaan, voi tämä maskara olla ihan nappiosuma!


Illan rientoja varten siis lisään meikkiä päivämeikkiin. Tummennan hieman silmiä ja huulia, sekä usein vaihdan huulipunan vähän tummempaan. Silmille en tee rajauksia näin alku kesällä, sillä se kuitenkin valahtaa pois jossain vaiheessa, kun joko "raavin" silmiäni, tai ne alkavat muuten vain vuotamaan ( huoh! )



Iltameikkiin lähden peittämään suurimpia ihon virheitä ja kirkastamaan hieman silmänalusia peitevoiteella, joihin tälläkertaa käytin Maybellinen Fit Me! -Peitevoidetta, sekä Nyx Cosmeticsin HD - Peitevoidetta. Ja ne kiinnitin, sekö lisäsin kasvoille muuallekkin vähän peittävyyttä, sekä mattapintaisuutta M.A.C.:n Prep + Prime Transparent Finifhing Powderilla.
Huuliin käytin mun tän hetken ihan suosikkia, eli theBalmin Meet Matt(e) Hughes huulipunaa, sävyssä Charming.
Lopuksi vähän M.A.C.:n Fix+, jolla saadaan vähän freesattua lookkia vielä lisää!



Päädyin muuten vaihtamaan tuon ripsivärin tuota iltaa varten, oli nimittäin sen verran suttuisen näköinen, eikä vaan yhtään mun juttu tuo edellä mainittu ripsari, vaikka usein Maybellinen ripsareista tykkäänkin!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti