tiistai 3. joulukuuta 2019

Yritysten sosiaalisen median käyttö

Tässä vertailen kolmea yritystä, ja niiden sosiaalisen median käyttöä. Kaikki yrityksen ovat kosmetiikka alan yrityksiä, ja niillä on toimintaa, sekä toimistot Suomessa. En mainitse yritysten koko nimiä, vaan käytän lyhenteitä. Tehtävässä tarkastelen yritysten Instagramien käyttöä.

Ensimmäinen yritys on yritys L. Tämä on näistä maailman laajuisesti pienin, mutta suomessa tämän yrityksen tarjoamat tuotteet ovat näistä kolmesta ehdottomasti suosituimpia, jopa yksiä suosituimpia ylipäätään koko suomessa. Tämän yrityksen Instagram on todella aktiivinen, ja ulkoisesti erityisen kaunis. Panostus sosiaaliseen mediaan yrityksellä on todella suuri. Yritys lähettää paljon PR-tuotteita myöskin vaikuttajille ympäri suomea, jotka sitten kertovat tuotteistaan omissa sosiaalisen median alustoissaan, ja näin yritys saa taas lisää näkyvyyttä.
Mielestäni tämän yrityksen Instagramin käyttö on todellakin esimerkillistä.

Toinen yritys on N. Kuvat tämän yrityksen Instagramissa eivät mielestäni ole niin fiilis painotteisia ja kauniita, kuin mitä edellisen yrityksen, mutta selvästi erilainen linja on varmasti yritykselle hyväksi. Yritys ei myöskään lähetä PR-tuotteita niin paljon kuin mitä edellinen yritys, mutta vaikuttajia yritys käyttää kuitenkin tuomaan lisää näkyvyyttä yritykselle.
Mielestäni tämän yrityksen Instagramin käyttöä voisi ihan ehdottomasti lisätä, ja myös lisätä fiilis pohjaisia kuvia, sillä yleisesti ne toimivat paremmin kuin tuotekuvat. Olisi hyvä myös saada kasvatettua tiliä, sillä näin tilin saisi edelleen paremmin näkymään Instagramissa.

Kolmas yritys jota tarkastelen, on yritys LO. Yritys toimii kansainvälisesti, ja heillä ei ole suomessa omaa sosiaalista mediaa, vaan kaikki tapahtuu kansainvälisen alusta kautta. Mielestäni tämä oli hyvä ottaa tarkasteluun sen ollessa niin erilainen. Tämä yritys ei juurikaan näy vaikuttajien sosiaalisessa mediassa, mikä saattaakin olla suomalaisen alustan puuttumisenkin takana.
Mielestäni yrityksen tulisi aivan ehdottomasti perustaa suomalainen Instagram profiili, ja alkaa käyttämään tätä markkinoinnissa hyödyksi. Sosiaalinen media on nykyään niin iso, helppo ja todella edullinen väylä saada itseään markkinoitua, että tämän käyttämättä jättö on mielestäni outoa, ja ehkä jopa vähän typerää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti