tiistai 3. joulukuuta 2019

Alani sosiaalisen median käyttö

Olen töissä kosmetiikan markkinoinnissa. Meille sosiaalisen median käyttö työvälineenä on päivittäistä. Yritys markkinoi tuotteitaan, vastaa kuluttajille ja pitää yllä muuta vuorovaikutusta, sekä seuraa kilpailijoitaan sosiaalisen median kautta. 

Mielestäni yrityksessä jossa työskentelen, on otettu sosiaalisen median alustat hyvin haltuun. Käytössä on Instagram ja Facebook. Itse koen, että nämä alustat varmasti jopa riittävät tuotteiden markkinointiin. 

Alustoille ladataan kuvia tuotteista ja vaikuttajista jotka käyttävät tuotteita, sekä ihan fiilis pohjaisia kuvia useasti viikossa. Käytetään hyödyksi myöskin vaikuttajia ja tehdään heidän kanssaan yhteistyötä. Tuodaan vaikuttajien kautta lisää näkyvyyttä tuotteille sekä yrityksen profiilille. 
Myöskin erilaisia tuote-arvontoja tehdään tilien kautta usein, joka kasvattaa sosiaalisen median alustoja, jota kautta saadaan taas lisää näkyvyyttä.

Mielestäni sosiaalinen media on yritykselleni erittäin tärkeä, ja sitä kautta saadaankin kuluttajien tietoon esimerkiksi uutuus tuotteet nopeasti ja todella edulliseen hintaan.
Koen, että sosiaalisen median käyttö on yritykselleni lähes välttämätöntä, sillä markkinointi olisi muuten todella vaisua.

Markkinoinnissa työskennellessä yleisesti varmasti suurin, tai ainakin yksi suurimmista välineistä on sosiaalinen media, joten olisi jopa typerää olla käyttämättä tätä hyödyksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti